W związku z
intensywnym rozwojem morskiego przemysłu wydobywczego w ostatnich
latach projektowanie jednostek pływających staje się coraz
większym wyzwaniem dla inżynierów konstruktorów.
Dotyczy to
szczególnie nowych jednostek, ale również te typowe, jak
kontenerowce i promy samochodowe ciągle wymagają innowacyjnego
projektowania, jeśli mają spełniać rosnące wymagania rynku
dotyczące bezpieczeństwa, ochrony środowiska i kosztów.
Projektowanie
statków jest procesem czasochłonnym i wymagającym ogromnej wiedzy
i precyzji.
Jeśli jest
to konstrukcja specjalistycznej barki do przewozu ogromnych urządzeń
wydobywczych lub okazały i wysokiej klasy prom pasażerski to
stanowi ona zazwyczaj prototyp na rynku.
A to oznacza,
że aby zastosowane tam rozwiązania techniczne i materiałowe były
bezpieczne i ekonomiczne wymagają szczególnie zaawansowanych analiz
MES (ang. finite element method FEM) czyli Metody Elementów
Skończonych.
Zalecane jest
wykonywanie stosownych analiz już od najwcześniejszych faz
projektu, a priorytetem w obliczeniach jest wytrzymałość
konstrukcji w najbardziej krytycznych punktach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz